امضاهاي طلايي در صادرات فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم برچيده شد

به منظور صيانت از هنر- صنعت فرش دستباف؛

امضاهاي طلايي در صادرات فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم برچيده شد

 

قاليشويي شرق تهران

 

تهران- ايرنا- برخي با استفاده از امضاهاي طلايي، فرش‌هاي تقلبي يا غيرايراني را به‌ جاي فرش‌هاي دستباف تمام‌ابريشم روانه اروپا مي‌كردند كه با حذف اين امضاها از اين سوء استفاده جلوگيري شد.

 

«فرح‌ناز رافع» رييس مركز ملي فرش ايران امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا در اين زمينه توضيح‌داد: صادركنندگان فرش‌هاي دستباف تمام ابريشم به‌منظور استفاده از قانون معافيت پرداخت حقوق گمركي به ميزان هشت درصد ارزش كالا، ملزم به ممهور كردن اوراق صادراتي خود به مُهري هستند كه در اداره گمركات اروپا ثبت مي‌شود و به «مهر بروكسل» شهرت دارد.

 

وي اظهار داشت: با توجه به احتمال ارائه اظهارنامه‌هاي غيرواقعي و در برخي موارد فرش‌هاي اظهار شده كه در ايران نبوده يا اصالت ايراني نداشته است، صدور اين گواهي تاييد موجب ايجاد فضاي امضاي طلايي براي برخي كارشناسان و حتي رييس مركز مي‌شد.

 

رافع گفت: در برخي موارد حتي كالا در ايران وجود نداشت و اصلا مشخص نبوده كه كالا چه هست، اما تاييديه ياد شده را دريافت مي‌كرد و چنين سوء استفاده‌هايي به‌شدت بازار فرش تمام ابريشم ايراني را در اتحاديه اروپا تحت تاثير منفي خود قرار داد.

 

رييس مركز ملي فرش تاكيد كرد: با توجه به اهميت موضوع، پس از بررسي و كارشناس، به‌منظور جلوگيري از ايجاد هرگونه شائبه و حمايت از هويت و اصالت فرش دستباف ايراني، مقرر شد تاييد اصالت فرش‌هاي ابريشم صادراتي ابتدا توسط كارشناسان رسمي دادگستري انجام شود و سپس مورد تاييد اين مركز قرار گيرد.

 

به گزارش ايرنا، مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بيش از يك ميليارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهاني به كشورهاي مختلف صادر شد. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران سهم ۷.۹ درصدي از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

 

از ابتداي امسال تا پايان شهريورماه، يك ميليون و ۷۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در كشور توليد شده است. اين آمار در هم‌سنجي با پارسال رشدي حدود ۱۰ درصدي نشان مي‌دهد.

امضا انلاین یکی از راه‌های مدرن و سریع برای افراد و سازمان‌ها برای اعلام هویت و اعتبار است. در طراحی امضا انلاین، از فناوری‌های دیجیتال برای ایجاد یک نماد یا نشان استفاده می‌شود که برخورداری از امکانات امنیتی بالا و قابل تغییر به راحتی دارد. این نوع امضا به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی اسناد خود را با یک لمس یا کلیک تایید و اعتبارسنجی کنند.

 

با توجه به اهمیت امنیت و تصدیق هویت در امضاهای آنلاین، اغلب از تکنولوژی‌های رمزنگاری و امنیتی برتر برای حفاظت از اطلاعات استفاده می‌شود. این امضاها نه تنها زمان صرفه‌جویی می‌کنند بلکه اطمینان از صحت و اعتبار اسناد فراهم می‌کنند. به علاوه، امکان دسترسی به امضاها از هر نقطه جهان به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت و به صورت الکترونیکی اسناد خود را امضا و مدیریت کنند، که این امر بهبود قابلیت اجتماعی و تجاری را تسهیل می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.