قاليشويي فرش هاي فانتزي

اينجا در مورد همه چيز صحبت ميشه

قاليشويي فرش هاي فانتزي

قاليشويي فرش هاي فانتزي

قاليشويي شرق تهران

آسيانيوز
در خصوص شست و شوي فرش هاي فانتزي نكاتي وجود دارد كه در اين مقاله به اين نكات مي پردازيم.
فرش هاي فانتزي از جمله فرش هايي هستند كه جنس و مدل آن ها با ساير فرش ها متفاوت است. اغلب اين گونه فرش ها جنسي از نخ آكريليك دارند و نحوه شستشوي اين فرش با مواد شوينده ي مخصوص و روش هاي متفاوتي شسته مي شوند. فرش هاي فانتزي در رنگ هاي بسيار متنوعي توليد مي شوند و بايد در كيفيتي عالي باشند چرا كه در حين شست و شو اگر جنس نخ و رنگ يا كيفيت مطلوبي نباشد و از مواد شوينده مخصوص استفاده نشود اختلال در رنگ ها ايجاد مي شود كه ممكن است رنگ ها تركيب شوند و به طور كلي فرش ظاهر زيباي خود را از دست مي دهد. به همين دليل در خصوص شست و شوي فرش هاي فانتزي نكاتي وجود دارد كه در اين مقاله به اين نكات مي پردازيم.



روش كلي شست و شوي فرش هاي فانتزي



همان طور كه گفته شد فرش هاي فانتزي با ساير فرش هاي ديگر كاملا متفاوت هستند كه اين تفاوت هم در جنس اين فرش ها است و هم در تنوع رنگي است به همين دليل روش شست و شو هم كمي تفاوت دارد كه در اين قسمت صورت كلي آن را بيان مي كنيم. شست و شوي فرش هاي فانتزي به صورت كلي مراحلي دارد و نكات اصولي هم در حين شست و شو بايد رعايت شود.

۱) در ابتداي شست و شو در رابطه با فرش هاي فانتزي لازم است كه فرش جارو زده شود كه هم روي فرش و هم پشت فرش بايد به طور كامل جارو شود تا هيچ گونه زباله و اجسام خارجي چه بزرگ و چه كوچك بر روي فرش باقي نماند.
۲) در خصوص فرش هاي فانتزي با ابعادي كوچك هم با تكاندن آن ها زباله و حتي پرز هاي فرش را خارج مي كنند كه اين مورد در خصوص فرش هايي با متراژ هاي كم مي باشد در متراژ هاي متوسط و بزرگ با جارو اين كار را انجام مي دهند.
۳) مرحله ي بعدي لكه برداري از فرش است كه به كمك لكه بردار هاي قوي و شيميايي پاك مي شوند و اگر لكه سرسخت و پاك نشدني بود ديگر نياز به تلاش نيست و بهتر است كار شست و شو آغاز شود. لكه برداري از فرش هاي فانتزي در قاليشويي ها بهتر انجام مي شود و حتي لكه هاي سرسخت را هم از بين مي برند چرا كه تجهيزات و مواد شوينده هاي كاملا مخصوصي در اين مراكز موجود مي باشد.
۴) جهت شست و شوي فرش هاي فانتزي، مانند شستشوي فرش دستبافت در پشت اين فرش ها نكات و دستورالعمل هايي در خصوص شست و شو نوشته شده است. و اينكه از چه مواد شوينده اي بايد استفاده شود و چه روشي بايد به كار گرفته شود تا فرش در تميز ترين حالت شسته شود و هيچ گونه آسيبي هم نبيند.
۵) مورد آخر مرتبط با شست و شوي آن ها است كه از مواد شوينده ي مخصوص و متناسب فرش فانتزي بايد استفاده شود كه اين مواد شوينده شامپو هاي غير شيميايي است كه هميشه مورد استفاده قرار مي گيرد. چرا كه اكثر فرش هاي فانتزي به مواد شوينده هاي ديگري از جمله پودر هاي دستي و ماشيني كه بيش تر در شست و شو هاي خانگي استفاده مي شوند حساس هستند و فرش در نهايت ظاهر زيباي خود را از دست داده و به رنگ و حالت زردي در مي آيد.

روش كلي شست و شوي فرش هاي فانتزي

چند نكته از شست و شوي فرش هاي فانتزي



همان طور كه گفته شد فرش هاي فانتزي با ساير فرش ها تفاوت هايي دارند كه اين تفاوت به وضوح در جنسشان مشخص است به همين دليل چند نكته در خصوص فرش هاي فانتزي وجود دارد كه در اين قسمت به اين نكات مي پردازيم.

۱) نكته ي اول در خصوص شست و شوس فرش هاي فانتزي مي باشد كه وقتي قصد به شستن اين فرش ها داريد بايد پشت فرش را نيز مشاهده كنيد و برطبق دستور العمل هاي گفته شده كار شست و شو را انجام دهيد تا فرش دچار آسيب نشود.
۲) اگر در خصوص شست و شو سوالاتي برايتان پيش آمد لازم است كه با مراكز مخصوص شست و شوي فرش تماس بگيريد و از كارشناسان مجموعه در رابطه با شست و شو، لكه بري و هر زمينه اي كه سوال داريد مشاوره هايي بگيريد تا تمام ابهامات بر طرف شود و شست و شويي با كيفيت را داشته باشيد.
۳) در حين شست و شو استفاده از آب سرد و يا آب گرم اصلا توصيه نمي شود چرا كه جنس فرش هاس فانتزي به علت اين كه آكريليك است بايد با آب ولرم شسته شود تا به تار و پود فرش آسيبي نرسد.
۴) اگر فرش لكه اي دارد حتما از مواد شوينده و لكه بر مخصوص استفاده شود چرا كه اين فرش ها در رنگ هاي بسيار متنوع هستند و از رنگ هاي مختلفي تهيه شده اند به همين دليل اگر به طور سرخود و همين طور بدون دانستن مواد شوينده و لكه بر استفاده شود باعث اختلال در رنگ و به هم خوردگي آن ها مي شود كه در اين صورت فرش ديگر قابل استفاده نخواهد بود.
۵) در حين شست و شوي فرش و آب كشي آن حتما اين نكته را در نظر بگيريد كه اگر آب گيري كامل انجام نشود و مواد شوينده خارج نشود فرش آسيب مي بيند چرا كه مواد شوينده اگر كامل شسته نشود به تار و پود فرش نفوذ مي كند و در همان جا باقي مي ماند و باعث مي شود كه در گذر زمان فرش با آسيب رو به رو شود پس به مرحله ي آب گيري بايد توجه ويژه اي شود.
۶) براي شست و شوي فرش هاي فانتزي اصلا از پودرهاي شوينده اي نبايد استفاده شود چرا كه براي اين جنس فرش ها اصلا مناسب نيست و مشكلاتي را ايجاد مي كند به همين دليل از شامپو هاي فرش شويي به خصوص شامپو هاي صنعتي براي انجام شست و شو بايد انجام شود.
۷) براي خشك كردن فرش هاي فانتزي اولا اين كه اصلا نبايد فرش آويزان شود چرا كه بافت فرش آسيب مي بيند و براي اين كار حتما فرش بايد در قسمتي تميز پهن شود تا كاملا خشك شود و هم چنين در فضاي باز بايد قرار بگيرد تا بوعي نامطبوع ايجاد نكند.
۸) نكته بعدي اين كه اصلا مقابل نور مستقيم خورشيد نبايد قرار بگيرد چرا كه اين فرش ها با توجه به اين كه رنگ هاي مختلفي دارند نور خورشيد مي تواند فرش را به حالت رنگ پريده تبديل كند و ديگر فرش ظاهر زيبا و چشمگير اوليه ي خود را نخواهد داشت.

شست و شوي فرش هاي فانتزي در قاليشويي بهتر است يا منزل

شست و شوي فرش هاي فانتزي در قاليشويي بهتر است يا منزل



قاليشويي ها تنها مراكزي هستند كه فرش ها با هر جنس و طرح و مدلي را در بالا ترين كيفيت شستشو مي دهند و خشك مي كنند و از تجهيزات بسيار مدرن و امروزي برخوردار هستند. فرش هاي فانتزي جز فرش هاي مدرن محسوب مي شوند كه براي شست و شو لازم است از تكنيك هاي امروزي استفاده شود تا فرش ها بدون ذره اي آسيب شست و شو شوند. در قاليشويي ها از مواد شوينده هاي كاملا مخصوصي استفاده مي شود و اين موضوع باعث مي شود كه فرش ها بدون اين كه به تار و پودشان آسيبي وارد شود و يا حتي تداخل رنگي اي صورت بگيرد شسته و خشك شوند چرا كه فرش هاي فانتزي با شوينده هاي مخصوص كه اصولا شامپو هاي فرش است شسته مي شوند. هم چنين اگر لكه هايي سر سخت بر روي اين فرش ها باشد با كمك لكه بر هاي مخصوصي كه دارند به راحتي لكه برطرف مي شود اما اگر بخواهيم اين موارد را با شست و شو در منزل مقايسه كنيم متوجه مي شويم كه شست و شو در منزل مي تواند اشتباه باشد چرا كه منازل تجهيزاتي كه در قاليشويي ها وجود دارد را نداشته و مواد شوينده هاي مصرفي هم كه مورد استفاده قرار مي گيرد هم ممكن است از برند هاي معروف نباشد كه همين موضوع باعث مي شود كه فرش از فرم اوليه ي خود خارج شود و حتي ديگر قابل استفاده هم‌نباشد كه البته اين مورد در طول سال و گذر زمان رخ مي دهد و همچنين در قاليشويي حضور افراد متخصص نيزكمك شاياني در كليه امور مي باشد. به همين دليل هميشه توصيه مي شود كه فرش ها در سال يك الي دو بار شسته شوند كه اين شست و شو هم در قاليشويي هاي معتبر انجام شود تا در كيفيتي عالي و در مدت زمان بسيار كوتاه انجام شود و به مشتريان تحويل داده شود.

چند نكته از شست و شوي فرش هاي فانتزي

مقايسه ي شست و شوي سنتي و مدرن فرش هاي فانتزي



هم‌شست و شوي سنتي مزايا و معايب دارد و هم شست و شوي مدرن كه شامل موارد زير مي باشد.

۱) از نظر شرايط آب و هوايي در قاليشويي ها بهتر است چرا كه هم محيط بسته و بزرگ وجود دارد و هم محيط باز و بزرگ به همين دليل هم راحت شسته مي شود و هم راحت خشك مي شود اما در روش هاي سنتي كه در منازل معمولا صورت مي گيرد علاوه بر كوچك بودن محيط ممكن است شرايط آب و هوايي تغيير كند و در اثر ريزش باران فرش ها كثيف تر شوند به همين دليل نمي توان به راحتي اين موضوع را پيش بيني كرد.
۲) شست و شوي مدرن به وسيله ي تجهيزات و ماشين آلات مدرن انجام مي شود و فرش ها به صورت كاملا تميز و مرتب و بدون آسيب شسته مي شود اما در روش سنتي، شست و شو كاملا دستي مي باشد كه دست نمي تواند توان كافي جهت شست و شو ي كامل فرش را داشته باشد به همين دليل ممكن است به صورت كامل و تميز شسته نشود.
۳) افراد متخصص در قاليشويي ها جهت شست و شوي مدرن وجود دارند كه با نظارت كافي از بروز ذره اي اسيب به فرش ها جلوگيري مي كنند اما در شست وشوي سنتي افراد از تخصص كافي برخوردار نيستند به همين دليل امكان بروز آسيب براي فرش هاي فانتزي بسيار زياد است.
۴) در روش سنتي فرش ها در محيطي كه قرار مي گيرند در اثر گرد و غبار كثيف و آلوده مي شوند اما در روش هاي مدرن فضاي خشك كردن كاملا تميز بوده و فرش ها توسط دستگاه هاي مدرن خشك مي شوند.
۵) تمام ميكروب هاي موجود در فرش در شستشوي در قاليشويي از بين مي رود.

اخبار مرتبط
مقايسه قيمت انواع فرش در سال هاي ۹۹ و ۱۴۰۰
ضرورت وجود فرش در خانه بر هيچكسي پوشيده نيست و به طور حتم با مدل هاي مختلف فرش ماشيني آشنا هستيد. تنوع بالايي كه اين روزها در طرح و رنگ فرش به چشم ميخورد فرايند خريد را با سختي همراه كرده است. اما بيش از هرچيزي قيمت آن است كه موجب ترديد خانواده ها مي شود. اگر از قيمت فرش اطلاع نداشته باشيد و به فروشگاه هاي فرش سري بزنيد به معناي واقعي كلمه شوكه خواهيد شد. در اين مقاله قصد داريم قيمت فرش ماشيني را در سال هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با يكديگر مقايسه كرده و بدانيم خريد فرش از چه جايي به صرفه تر است.

سمپاشي در پرند

بهترین فیلم های فانتزی

وارکرفت
Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده

درباره فیلم وارکرفت


وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند.

این فیلم تخیلی فانتزی با وجود دریافت نقدهای دوگانه، موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. فیلم وارکرفت که با بودجه 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 439 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.نقاشی فانتزی

تراویس فیمل، پائولا پاتون، بن فاستر، دومینیک کوپر، توبی کبل، بن سچنتزر، رابرت کازینسکی، کلنسی براون و دانیل وو ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم وارکرفت به ایفای نقش پرداختند.

بهترین فیلم های فانتزی

وارکرفت
Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده

درباره فیلم وارکرفت

وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند.

این فیلم تخیلی فانتزی با وجود دریافت نقدهای دوگانه، موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. فیلم وارکرفت که با بودجه 160 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 439 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

تراویس فیمل، پائولا پاتون، بن فاستر، دومینیک کوپر، توبی کبل، بن سچنتزر، رابرت کازینسکی، کلنسی براون و دانیل وو ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم وارکرفت به ایفای نقش پرداختند.


بهترین فیلم های فانتزی
وارکرفت
Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده

درباره فیلم وارکرفت

وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند. نقاشی فانتزی


بهترین فیلم های فانتزی
وارکرفت
Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده نقاشی فانتزی

درباره فیلم وارکرفت

وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند. 


بهترین فیلم های فانتزی
وارکرفت
Warcraft
کارگردان: Duncan Jones نویسنده: Charles Leavitt , Duncan Jones
سال انتشار:2016محصول: کانادا , چین , ژاپن , ایالات متحده

درباره فیلم وارکرفت

وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند.


بهترین فیلم های فانتزی
وارکرفت

درباره فیلم وارکرفت

وارکرفت (Warcraft) یک فیلم فانتزی حماسی به کارگردانی و نویسندگی دانکن جونز است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شد. جونز در امر نویسندگی تنها نبود و چارلز لیویت نیز او را همراهی کرد. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم وارکرفت برعهده توماس تال، جان جاشنی، چارلز روون و الکس گارتنر قرار داشت.بهترین فیلم های فانتزی

فیلم وارکرفت بعد از اکران با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از جانب آن‌ها دریافت کرد. منتقدان از عملکرد گروه بازیگری و جلوه‌های بصری فیلم تمجید کرده، اما اعتقاد داشتند سازندگان در امر شخصیت‌پردازی و فیلم‌نامه چندان خوب کار نکرده‌اند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.