بهترين روش براي جمع كردن مو از روي فرش

اينجا در مورد همه چيز صحبت ميشه

بهترين روش براي جمع كردن مو از روي فرش

بهترين روش براي جمع كردن مو از روي فرش
جاروكردن از مهم‌ترين بخش‌هاي نظافت منزل و تميزكردن است. با اين كار، گرد‌وغبار و آلودگي‌ها را پاك‌سازي مي‌كنيد و محيط‌تان زيباتر و تميزتر مي‌شود.
اما واقعيت اين است كه جاروكشيدن حتي از نوع برقي كافي نيست. شركت‌هايي كه در امور ارائه خدمات نظافتي فعاليت دارند به شما توصيه مي‌كنند كه هر ۶ ماه يك بار به‌طور حرفه‌اي از نيرو‌هاي خدماتي جهت پاك‌سازي كف و تميزكردن آن كمك بگيريد.
بافت‌هاي كف‌پوش‌ها بايد حسابي تميز شوند و لكه‌هاي احتمالي آن‌ها بايد به‌دقت از بين برود. اگر حيوان خانگي داشته باشيد، حتما مي‌دانيد كه نياز به كشيدن جاروبرقي، نيازي روزانه است؛ اما اين كار فقط مو‌ها را از سطح كف‌پوش‌ها برمي‌دارد.
براي اينكه مو‌هاي حيوان يا آدميزاد را از روي كف‌پوش‌ها حسابي پاك و تميز كنيد بايد ترفند‌هايي را بلد باشيد.
در روش نخستي كه مي‌خواهيم برايتان شرح بدهيم، به خريد نرم‌كننده لباس نياز داريد.
يك بطري اسپري خالي را با مخلوطي از آب و چند قطره نرم‌كننده لباس پر كنيد.
محتويات بطري را روي فرش اسپري كنيد تا حالت نمناك و مرطوب پيدا كند.
حالا فرش را جارو كنيد: با يك جاروي بلند دسته‌دار يا برسي كه قسمت سرش زبر و سفت است.
اجازه بدهيد كه فرش خشك شود.
همه جاي فرش را به‌خوبي با جاروبرقي تميز كنيد.
توصيه‌هاي مهم براي جمع كردن مو از روي فرش
اين توصيه‌ها بيشتر براي كساني مفيد است كه حيوان خانگي دارند و اسير مو‌هاي اين هم‌خانه‌هاي پشمالو شده‌اند.
اگر از وجود مو‌هاي بلند و كوتاه خودتان يا حيوان خانگي‌تان در منزل درمانده شده‌ايد، روش‌هاي زير را هم در نظر بگيريد تا با جمع كردن مو از روي فرش نفس راحتي بكشيد:
جاروبرقي‌ها داراي سري‌هاي مختلفي هستند كه به لوله آن وصل مي‌شوند و كار پاك‌سازي را انجام مي‌دهند. سر موجمع‌كن دستگاه را به آن متصل و كف را جارو كنيد.
براي اينكه كارايي جاروبرقي‌تان زياد بماند، بعد از هر بار جمع كردن مو از روي فرش حتما كيسه آن را تخليه و سري‌هاي آن را پاك كنيد.
جاروزدن روزانه مي‌تواند به كمترشدن حجم مو‌هاي روي زمين كمك كند.
براي تميزكردن اساسي و عمقي فرش‌ها، از جوش شيرين كمك بگيريد. بايد آن را روي سطح فرش بپاشيد و بعد جاروبرقي بكشيد. وجود اين ماده به راحت‌تر جمع‌شدن مو‌ها از روي فرش كمك مي‌كند.
مو‌هاي خودتان يا حيوان خانگي را مرتب و به‌درستي شانه بزنيد تا كمتر دچار ريزش شوند (ريزش مو) و مو‌هاي ريخته‌شده هم گره نداشته باشند و راحت‌تر از روي سطح زمين جمع شوند.
روش دوم؛ استفاده از وسايل مختلف براي جمع كردن مو از روي فرش
۱. تي‌هاي شيشه‌شوي
به سراغ تي‌هاي شيشه‌شوي برويد: همان تي‌هايي كه براي پاك‌كردن شيشه ماشين و پنجره‌هاي منزل و… استفاده مي‌كنيد.
كافي است لبهٔ پلاستيكي و خشك تي را روي سطح فرش بكشيد تا مو‌هاي ظريف را از سطح فرش جمع كند.
پوشيدن دستكش پلاستيكي و تلاش براي جمع كردن مو از روي فرش با آن هم مي‌تواند به جمع‌كردن مو‌ها كمك شاياني كند. البته بهتر است دستكش هر دو دست را بپوشيد و با كشيدن دست‌ها روي فرش، آن را پاك كنيد.
۲. بخارشوي
بخارشوي‌ها هم مي‌توانند در مسير پاك‌سازي فرش‌ها به كمك‌تان بيايند. ابتدا بايد فرش‌ها را با جاروبرقي تميز كنيد و بعد به‌سراغ بخارشوي‌ها برويد.
بخارشوي‌ها علاوه بر پاك‌سازي مو‌ها باعث ازبين‌رفتن گردوغبار و مواد حساسيت‌زاي موجود در بين بافت‌هاي فرش مي‌شوند. شستن فرش و تميزكردن كف‌پوش‌ها مهم است. نبايد آن را دست‌كم گرفت.
۳. برس‌هاي پلاستيكي
از برس‌هاي پلاستيكي هم استفاده كنيد. اين وسايل به‌خوبي مي‌توانند مو‌هاي گره‌خورده و تنيده‌شده به جان فرش را از لابه‌لاي بافت‌هاي آن خارج كنند.
اگر حوصلهٔ استفاده از جاروبرقي را نداريد يا اصلا به اين وسيله دسترسي نداريد، برس‌ها ناجي شما خواهند بود. برس‌هاي همه‌كاره براي پاك‌سازي كف‌پوش‌هاي مختلف ديگر هم كمك‌تان خواهند كرد.
۴. استفاده از بادكنك‌ها براي جمع كردن مو از روي فرش
بادكنك و جمع كردن مو از روي فرش؟ بله، چرا كه نه. شايد خنده‌دار باشد، اما واقعيت اين است كه بادكنك‌ها به‌خاطر ايجاد الكتريسيته ساكن مي‌توانند مو‌ها را به خودشان جذب كنند. يك بادكنك را باد كنيد و روي سطح فرش بغلتانيد و ببينيد كه مو‌ها را چطور جمع مي‌كند. شايد كاربردي نباشد، اما گاهي جواب‌گوي پاك‌سازي موهاست. امتحان كنيد، ضرر ندارد.
۵. استفاده از چسب‌هاي پهن براي جمع كردن مو از روي فرش
استفاده از چسب براي جمع كردن مو از روي فرش؟ بله بله! روش بسيار خوبي خواهد بود. كافي است تكه‌اي چسب پهن را دور انگشت‌هاي دست بپيچيد و با آن اقدام به جمع‌كردن مو‌ها كنيد.
ديگر نياز به توضيح نيست كه سطح چسبناك نوار چسب بايد به‌سمت بيرون باشد؛ يعني با آن روي فرش بكشيد تا مو‌ها جمع شوند و به آن بچسبند.
اين كار براي سطوح كوچك قابل‌اجراست. اگر قرار باشد از نوارچسب‌هاي پهن براي پاك‌سازي مو‌هاي فرشي بزرگ استفاده كنيد، بايد به‌سراغ روش‌هاي ديگري برويد.
مثلا نوارچسب را دور يك رولر رنگ‌كاري بچسبانيد. رولر‌هاي رنگ‌كاري همان غلتك‌هايي هستند كه براي رنگ‌كردن ديوار استفاده مي‌شوند. استفاده از غلتك‌هاي دسته‌بلند، كارتان را ساده مي‌كند.
همانطور كه ريختن آشغال و گرد و خاك بر روي فرش امري اجنتناب ناپذير است، ريختن مو و جمع شدن مو بر روي فرش نيز امري اجنتاب ناپذير است.
جمع شدن مو بر روي فرش در خانه‌هايي كه افراد مو بلند زندگي مي‌نمايند و يا حيوانات خانگي در منزل نگهداري مي‌كنند بيشتر است.
يكي از راه‌هايي كه مي‌توان از جمع شدن زياد مو بر روي فرش جلوگيري نمود، كوتاه كردن موهايتان است! (شايد برايتان سنگين تمام شود، ولي اگر واقعا تميز كردن مو‌ها روي فرش برايتان سخت و وقت گير است، مي‌توانيد مو‌هاي خود را كوتاه نماييد تا مو‌هاي كمتري بر روي فرش جمع گردد)
راه ديگر استفاده از رو فرشي بر روي فرش‌هاي مي‌باشد. امروزه رو فرشي‌هاي كشدار مانند ملافه‌هاي كشدار در بازار موجود مي‌باشند كه مي‌توانيد با كش موجود در آن، روفرشي را بر روي فرش ثابت نماييد و با خيال راحت از فرش استفاده نماييد و در آخر با تكاندن روفرشي، خود را از جمع كردن موي روي فرش، خلاص كنيد.
منبع: دلگرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.