فرش قرمز دروازه ملل براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي

آقايي گفت: ۱۴ پروژه دريايي و بندري با اعتبار ۱۴ هزار و ۹۳۴ ميليارد ريالي توسط بخش خصوصي در بندر چابهار در دست اجرا است.

فرش قرمز دروازه ملل براي سرمايه گذاران داخلي و خارجيبه گزارش  گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقايي، مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه بندر چابهار از حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي استقبال مي‌كند، بيان كرد: اين بندر استراتژيك با فرصت‌هاي بي نظيرش امكان سرمايه گذاري و مشاركت بخش‌هاي خصوصي ايران و ديگر كشورهاي منطقه را در توسعه زيرساخت‌هاي دريايي و بندري فراهم كرده است.

 

او با اشاره به رغبت سرمايه گذاران براي فعاليت در بندر چابهار، ادامه داد: در همين راستا عمليات احداث پنج پروژه بندري و دريايي شامل مخازن پتروشيمي، انبار نگهداري كالا، ۲ باب مخازن فرآورده‌هاي نفتي و ترمينال شستشو و ضدعفوني كاميون توسط بخش خصوصي و با اختصاص ۹ هزار و يكصد و چهل ميليارد ريال اعتبار هفته گذشته در اين بندر بزرگ اقيانوسي آغاز شد.

 

آقايي اظهار كرد: همچنين عمليات ساخت ۸ پروژه شامل احداث مخازن فراورده‌هاي نفتي، روغن خام و ۶ انبار چند منظوره كالا با اختصاص ۵ هزار و ۷۹۴ ميليارد ريال اعتبار در اين بندر استراتژيك در دست اجراست.

 

او افزود: افزايش صادرات قير از طريق بندر چابهار به كشور‌هاي آفريقا، پاكستان، هند و جنوب شرق آسيا و رقابت پذير كردن محصولات صادراتي نسبت به ساير كشور‌ها با توجه به نزديكي اين بندر به كشور‌هاي هدف از اهداف ساخت مخازن فرآورده‌هاي نفتي در چابهار است.

 

به گفته اين مقام مسئول، انبار‌هاي نگهداري كالا نيز به منظور افزايش ظرفيت انبار كالا، تسريع در تخليه و بارگيري، نگهداري استاندارد كالا، افزايش ظرفيت پذيرش كشتي و دپوي كالا‌هاي صادراتي، وارداتي و ترانزيتي با توجه به افزايش حجم ترافيك كالا در بندر شهيد بهشتي احداث مي‌شود.

 

او ذخيره سازي و صادرات محصولات توليد شده در سايت پتروشيمي نگين مكران و رقابت پذير كردن محصولات توليد شده صادراتي را از اهداف احداث مخازن پتروشيمي برشمرد.

 

مقالات مرتبط ديگر:

قاليشويي نيروهوايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.